top of page

Allmänna villkor för alcdesign

Dessa villkor gäller för alla kurser, föreläsningar och rådgivningstjänster som erbjuds av alcdesign.
Genom att anmäla dig till en kurs eller boka en rådgivning godkänner du dessa villkor. alcdesign förbehåller sig rätten att uppdatera dessa villkor vid behov. De senaste villkoren finns alltid att läsa på alcdesigns webbplats.

1. Anmälan och bekräftelse

Anmälan till en kurs eller rådgivning sker via alcdesigns webbplats eller genom direkt kontakt. En anmälan är bindande först när du har fått en skriftlig bekräftelse via e-post. Vid anmälan ansvarar du för att ange korrekta kontaktuppgifter. Om du inte har mottagit en bekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontrollera din skräppost eller kontakta oss.

2. Betalning och fakturering

Betalning sker enligt de betalningsalternativ som anges vid bokningen.
 

  • För kurser och rådgivning fakturerasavgiften efter anmälan via Frilans Finans och ska betalas inom den angivna betalningstiden på fakturan.

  • Om kursen betalas via webbplatsen sker betalningen i samband med anmälan.

  • Vid önskemål om faktura via post ska detta anges vid bokningen.
     

Om betalningen inte sker i tid kan din plats avbokas. Vid utebliven betalning kan påminnelseavgifter och inkassoärenden tillkomma.

 

3. Ångerrätt och avbokning

Ångerrätt och avbokning gäller endast för kurser som bokas via alcdesign.se, är en alcdesign-kurs eller anordnas av alcdesign. När alcdesign bjuds in som gästföreläsare eller håller kurser via andra arrangörer, gäller arrangörens villkor.



Ångerrätt enligt distansavtalslagen

Du har rätt att ångra din kursanmälan inom 14 dagar från bokningsdatumet, förutsatt att kursen inte redan har startat. Ångerfristen gäller endast privatpersoner och ej företag. Om du vill nyttja ångerrätten ska du kontakta alcdesign skriftligen via e-post. Vid godkänd avbokning återbetalas kursavgiften inom 14 dagar.

Avbokning av kurs efter ångerfristen

  • Avbokning som sker senast 7 dagar före kursstart: 50 % av kursavgiften återbetalas.

  • Avbokning som sker mindre än 7 dagar före kursstart: Ingen återbetalning ges.

  • Vid utebliven närvaro utan avbokning debiteras hela kursavgiften.
     

Avbokning av individuell rådgivning

  • Avbokning av rådgivning ska ske senast 24 timmar före bokad tid.

  • Vid avbokning senare än 24 timmar innan debiteras hela beloppet.


Vid sjukdom kan ombokning ske efter överenskommelse.

4. Inställda eller flyttade kurser

alcdesign förbehåller sig rätten att ställa in eller flytta en kurs vid för få deltagare eller andra oförutsedda händelser. Vid inställd kurs erbjuds du att boka en annan kurs eller få full återbetalning.

Vid schemaändringar informeras du i god tid. alcdesign ansvarar inte för eventuella kostnader som deltagaren haft i samband med kursen, såsom resor eller boende.

5. Genomförande av kurs

Kurser hålls online via Teams eller annan digital plattform. Länk till kursen skickas ut några dagar före kursstart. Som deltagare ansvarar du för att ha fungerande internetuppkoppling och nödvändig utrustning (dator, mobil, hörlurar etc.). alcdesign ansvarar inte för tekniska problem hos deltagaren. Efter varje kurstillfälle kan du få övningar eller material att arbeta vidare med. Detta material är endast avsett för personligt bruk och får inte delas vidare utan tillstånd.

6. Rättigheter till material och innehåll

Allt material som tillhandahålls under kurser och rådgivning, inklusive texter, bilder, videor och presentationer, tillhör alcdesign och får inte kopieras, spridas eller användas i kommersiellt syfte utan skriftligt godkännande.

7. Personuppgifter och integritet

Vid anmälan samlas personuppgifter in för att administrera kursen och kontakta deltagarna. Genom att anmäla dig godkänner du alcdesigns integritetspolicy, där du kan läsa mer om hur dina uppgifter hanteras.

alcdesign © 2025
bottom of page