top of page

Därför fortsätter vi att använda fysiska visitkort än idag

I detta inlägg vill vi dela med oss av varför vi fortsätter att använda fysiska visitkort än idag och hur vi skapar våra egna visitkort.


Trots att vi lever i en tid där digitalisering är en stor del av vår vardag, anser vi på alcdesign att det fysiska visitkortet fortfarande har sin betydelse och relevans. Ett fysiskt visitkort är inte bara mer personligt än sina digitala motsvarigheter, det skapar även en fysisk interaktion och en personlig koppling för mottagaren, vilket ökar chanserna till potentiella affärer eller samarbeten. En annan fördel med ett fysiskt visitkort är att mottagaren påminns om kortet ifall det ligger i plånboken eller på skrivbordet, medan digitala visitkort lätt kan glömmas bort eller försvinna bland all annan information.


Så här gör vi våra visitkort:

Vi börjar med att skapa en designfil i Adobe Illustrator med storleken 85 x 50 mm. Visitkorten har våra företagsfärger och företagsinformation. På våra allmänna företagsvisitkort har vi slogan, logotyp, beskrivning av våra tjänster och kontaktuppgifter, medan vi på de personliga visitkorten har logotyp, bild på personen, deras namn, titel och direktkontaktuppgifter för en mer personlig touch.


Vi använder en Canon PIXMA G650-skrivare för att skriva ut visitkorten. Papperstjockleken vi använder är 300 gram. Efter utskrift beskär vi korten och ger dem rundade hörn (7 mm) för en mjuk, men samtidigt unik och modern känsla.


En del väljer att lägga till en QR-kod som man kan skanna med mobilen, vilken direkt leder till exempelvis deras hemsida, sociala medier, bokningskalender eller e-butik. Vi har valt att inte göra det eftersom vi vill säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga upplevelsen när de besöker oss. Detta uppnås bäst när man kommer till vår sida via en webbläsare på en dator. Även om en QR-kod kan vara praktisk, värderar vi en trevlig användarupplevelse högst!




Comments


Commenting has been turned off.
bottom of page